De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen pronkzuchtig vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.
De liefde zal nooit vergaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Van elkaar houden en elkaar steunen in goede en in slechte tijden.
13 jaar geleden
Zover ik weet , ( ik ben netjes opgevoed ) :

Eerlijk zijn , afspraken nakomen , je best doen voor de ander , respect hebben voor de ander zijn / haar gevoelens , de ander behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.

Binnen dit kader is er voor zover ik weet , héél veel mogelijk. Iedere liefdesrelatie is namelijk anders en is op een andere manier tot stand gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Respect, vertrouwen, Liefde, aandacht en humor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elkaar de ruimte geven, niet elkaar claimen. Naast de eerlijkheid en vertrouwen hebben in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgengs mij legt de maatschappij ons wel waarde op voor een relatie

Maar je bepaalt zefl wat jouw waarde zijn binnen een relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maatschappij ziet (denk ik) graag dat geliefden :
- trouw aan elkaar zijn
- elkaar niet voorliegen
- elkaar respecteren
- elkaar zoveel mogelijk zichzelf laten zijn
- elkaar niet voortdurend claimen
- voor elkaar zorgen als het nodig is
- lief en leed samen delen
- soms geven ; soms nemen
- met elkaar optrekken
- openstaan voor elkanders visie, zonder de noodzaak deze te delen
- elkaar aanspreken op ongewenst gedrag
- een warme , begripvolle relatie onderhouden
- gezamenlijk zowel als afzonderlijk contact houden met de buitenwereld

Als het klopt wat ik denk, heeft de maatschappij het nog niet zo gek bekeken. Wel dan?